رشت-گیل همتا _در پی بررسی گزارش‌های مردمی ثبت‌شده در سامانه ۱۹۰ و با هدف صیانت از سلامت عمومی، سه واحد صنفی متخلف شامل یک رستوران، یک نانوایی و یک شیرینی‌فروشی در شهرستان تالش پلمب شدند.

به گزارش گیل همتا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل‌وب‌دا)؛ در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت محیط و مواد غذایی و با هدف حفظ سلامت شهروندان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش با تشدید نظارت‌های بهداشتی و پیگیری مستمر شکایات مردمی ثبت‌شده در سامانه ۱۹۰، اقدام به شناسایی و برخورد قانونی با واحدهای صنفی متخلف کرد.

بر اساس این گزارش، بازرسی‌های میدانی کارشناسان بهداشت محیط در سطح شهرستان و در پی بررسی گزارش‌های مردمی انجام شد که در نتیجه آن، تخلفات بهداشتی در سه واحد صنفی احراز گردید.

در همین راستا و با هدف جلوگیری از ادامه فعالیت مراکز فاقد شرایط و استانداردهای بهداشتی، یک واحد رستوران، یک واحد نانوایی و یک واحد شیرینی‌فروشی پس از طی مراحل قانونی پلمب شدند.

دکتر محمد جعفرپور، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش، با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در ارتقای سلامت جامعه، اظهار کرد: حفظ سلامت شهروندان خط قرمز نظام سلامت است و با هرگونه تخلف بهداشتی که سلامت عمومی را تهدید کند، برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

وی همچنین نقش سامانه ۱۹۰ را در شناسایی و رسیدگی سریع به تخلفات بهداشتی مؤثر دانست و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق این سامانه گزارش کنند.

گفتنی است نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی در شهرستان تالش به‌صورت مستمر ادامه دارد و برخورد با متخلفان با جدیت در دستور کار شبکه بهداشت و درمان قرار دارد.