گیل همتا _رشت _نرجس غلامپور _مهدیه شادمانی، دختر سردار شهید شادمانی، با حضوری صمیمی در قرارگاه نایینی از پدری گفت که نامش شاید در میان مردم کمتر شنیده شده باشد، اما ردّ قدم‌هایش در سال‌های سخت، روشن و ماندگار است.

وی از سرداری روایت کرد که با وجود جایگاه و اثرگذاری‌اش، هیچ‌گاه خود را در قاب شهرت تعریف نکرد و ترجیح داد در سکوت و گمنامی، برای مردم و برای میهن بماند.

این روایت، فقط یادآور یک شهید نیست؛ قصه‌ی مردی است که دشمن او را می‌شناخت، اما مردم، شاید تازه امروز دارند عمق منش و مجاهدتش را می‌فهمند.

اما مهدیه شادمانی از پدری گفت که در گمنامی قهرمان ماند ،پدری که برای نام‌ نماند ،برای وطن ماند و پدری که قهرمان بود بی آنکه دیده شود .