به گزارش گیل همتا، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)؛ دکتر مصطفی گل شکن – معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به طرح سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت در کشور، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ طرح سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت در کشور، حسب دستور رئیس جمهور در شورای عالی اداری و به منظور اجرای اقدامات مندرج در سند تحول دولت مردمی، سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از کارکنان دستگاههای اجرایی تحت سامانهای در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: این سامانه، امکان آن را برای شهروندان فراهم میکند که در مراجعه به ادارات، بتوانند نظرات خود را نسبت به عملکرد کارکنان دولت به اطلاع مدیران دستگاهها برسانند که سادهترین راه در این خصوص، اسکنکردن بارکد درج شده کارکنان دولت و امتیازدهی از طریق پنجره خدمات دولت میباشد.
دکتر گلشکن در ادامه، کوتاه کردن فاصله ارتباط بین مردم و مسئولان، مشارکت دادن و دریافت نظرات مردم، شناخت واحدها و کارکنانی که باعث نارضایتی مردم از نحوه ارائه خدمت توسط کارکنان هستتدو همچنین، افزایش پاسخگویی مطلوب توام با احترام توسط خدمت دهندگان را از جمله اهداف این طرح ذکر کرد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ایجاد نظام انگیزشی برای ذی نفعان مختلف، نگاه تدریجی به بلوغ سامانه، سهولت دسترسی به سامانه با حداقل هزینه، وجود متولی واحد در این زمینه، استانداردسازی مؤلفههای کیفیت و روزآمدسازی دورهای آن، عدم دریافت اطلاعات تکراری از متقاضی خدمت و دسترسی به دادههای کاربران با اطلاع و رضایت آنان را مهمترین الزامات طراحی و پیادهسازی این سامانه دانست.
دکتر گلشکن با بیان اینکه ثبت میزان رضایتمندی ارباب رجوع از طریق اسکن شناسه دوبعدی QR Code یا شمارهگیری USSD کارمندان امکانپذیر است، افزود؛ معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه برای هریک از کارمندانی که در ارتباط با اربابرجوع هستند، شناسه دو بعدی نظرسنجی تهیه کرده است و کد دوبعدی (QR Code) برای هریک از ارائهدهندگان خدمات در تمامی واحدهای دانشگاه تهیه و نصب شده است.
وی در پایان تاکید کرد؛ تمامی واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان ملزم میباشند شناسهها را در معرض دید ارباب رجوع قرار دهند.
Friday, 15 November , 2024