به گزارش گیل همتا به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان : دکتر محمدمهدی زهرابی معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان اظهار داشت: یکی از گام های موثر به سوی سازمان تامین اجتماعی هوشمند، اجرای طرح نسخه الکترونیک بوده است که در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی ۱۰۰ درصد و مراکز درمانی طرف قرارداد بیش از ۹۹ درصد به روش الکترونیک ثبت می شود.
دکتر زهرابی در ادامه گفت:بر اساس برنامه و اسناد بالادستی کشور و به منظور بهبود و توزیع عادلانه خدمات به مردم در بخش درمان از جمله، الکترونیکی شدن درخواست از کار افتادگی ، نوبت دهی الکترونیک مراکز درمانی، تایید اینترنتی دارو ، پاراکلینیک و نسخه نویسی الکترونیک در راستای تکریم وا فزایش رضایتمندی بیمه شدگان انجام می شود.
بر اساس این گزارش در شش ماهه ابتدایی سالجاری از مراجعه حدود ۴ میلیون بیمه شده به مراکز طرف قرارداد، بیش از۵ میلیون نسخه الکترونیک در حوزه دارویی(۲میلیون هشتصدهزار نسخه) و پاراکلینیک (۱میلیون و ششصد و پنجاه هزار نسخه) و سایرخدمات (حدود ۶۰۰هزارنسخه) به ثبت رسیده است.
معان خرید راهبردی واسناد پزشکی هوشمند سازی خدمات سازمان تامین اجتماعی در طرح های بیست گانه سازمان از جمله طرح نظام ارجاع را منجر به افزایش رضایتمندی، افزایش کیفیت و اثر بخش نمودن عملکرد دانست و افزود: سازمان منابع نامحدود ندارند و برای انجام بهتر تکالیف و تعهدات قانونی می توان با تصمیم های جدید و اصلاح چگونگی ارائه خدمت به ویژه در حوزه درمان هزینه ها را کاهش و از منابع بیمه شدگان به عنوان حق الناس مراقبت نمود.
وی همچنین با اشاره به اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و کیفیت در ارائه خدمت درمانی با توجه به اینکه با جان بیمار در ارتباط هست از جایگاه ویژه ای برخوردار است، لذا پایش مستمر شاخص های کیفی و مدیریت هزینه ها بسیار با اهمیت است.


Wednesday, 10 December , 2025