رشت-گیل همتا _رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان توسعه، نظارت و ارتقاء کیفیت را سه محور اصلی مدارس سما عنوان کرد.

به گزارش گیل همتا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دکتر مجتبی ملکی چوبری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، در جلسه شورای نظارت و هماهنگی امور مدارس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان، بر ضرورت هماهنگی، توسعه فضاهای آموزشی، ارتقاء سطح کیفی مدارس و نظارت مؤثر در تمامی سطوح تأکید کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات همکاران و مدیران در ستاد و واحدهای آموزشی، آغاز سال تحصیلی را فرصتی برای بازنگری در روش‌ها و تقویت برنامه‌ریزی دانست و اظهار داشت: «کار در مدرسه نه‌تنها مسئولیتی آموزشی، بلکه وظیفه‌ای چندوجهی است که نیاز به تعهد، تخصص و آمادگی ویژه دارد.»

ملکی چوبری با اشاره به اهمیت توسعه فیزیکی و کیفی مدارس، نمونه‌هایی از طرح‌های موفق در سطح استان نظیر ایجاد کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در آستارا و تالش را مثال زد که هم به ارتقاء علمی و هم به توسعه منطقه‌ای کمک کرده‌اند. وی تأکید کرد: «باید با نگاه راهبردی، زیرساخت‌های پذیرش دانش‌آموزان را گسترش دهیم و به نیازهای محلی پاسخ دهیم.»

.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان همچنین بر ضرورت توجه به امور جاری و فعالیت‌های روزمره مدارس در کنار اجرای پروژه‌های کلان تأکید کرد و گفت: «پیشرفت پایدار زمانی حاصل می‌شود که جزئیات مورد توجه قرار گیرند و گزارش‌های مدیریتی به‌صورت دقیق، به‌روز و هدفمند ارائه شوند.»

وی با بیان اینکه مدارس نیازمند مدیریت چندبُعدی هستند، از مدیران خواست تا دانش خود را در حوزه‌های عمرانی، حقوقی و فناوری افزایش دهند و با اشراف کامل بر فرآیندها، از بروز خطاهای اجرایی جلوگیری کنند. او گفت: «نظارت در مدارس فقط یک اقدام نظارتی نیست، بلکه ابزاری کلیدی برای تضمین کیفیت و حفظ استانداردهاست.»

ملکی چوبری با اشاره به ظرفیت گسترده مدارس سما و نقش مهم بخش خصوصی در ارائه خدمات آموزشی، بیان داشت: «وظیفه ماست که با نگاه تخصص‌محور، مسیر توسعه مدارس را هموار کنیم و محیطی امن، باکیفیت و پاسخ‌گو برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم آوریم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر طهرانچی، بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: «ما مسئول حفظ میراث فکری و ارزشی بزرگان این مجموعه هستیم و باید با تلاش مداوم، پاسخ‌گوی اعتماد جامعه باشیم.»

در پایان، وی با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود، اظهار امیدواری کرد که با همدلی، تخصص‌گرایی و نظارت هوشمندانه، مسیر ارتقاء کیفیت آموزش در استان گیلان هموارتر از گذشته طی شود.