به گزارش گیل همتا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت؛ روح الله یزدانی با حضور در یکصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورا با ارائه عملکرد ۶ ماهه این سازمان در سال جاری اظهار کرد: استفاده از فناوری اطلاعات برای افزایش بهرهوری عملکردی، بهبود کیفیت، ارائه خدمات و افزایش سطح رفاه و خدمات در حوزههای حمل و نقل، محیط هوشمند، زندگی هوشمند و اقتصاد هوشمند ضروری است.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در سطح شهرداری رشت، پرداخت الکترونیک برای شهروندان مهیا شده است، افزود: در راستای اقتصاد هوشمند، بودجهها به سمتی پیش میرود که بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.
یزدانی تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست سال درصد تحقق بودجه منفی ۱۵ بوده که چندین دلیل از جمله چالشها با اپراتورها و عدم امضا و اعتراض وجود داشته است که با پیگیریهای انجام شده و هماهنگی سازمان سرمایه گذاری و شهردار و همچنین کمیسیون ماده ۳۸، مطالبات از شرکتها اخذ شده که حدود ۵ میلیارد ریال به دست آمد.
وی اضافه کرد: تعهداتی انجام شد و باقی مانده در حال پیگیری است که می توان گفت در بودجه ۷ ماهه در حال رشد هستیم و اپراتورها تفاهم نامهها را امضا کردند.
یزدانی تصریح کرد: زیرساختهای لازم برای ارتقای پاسخگویی به خدمات در صورت قطعی برق و جلوگیری از حملات سایبری ایجاد شده، سامانه مصوبات شورا راهاندازی و به بهرهبرداری رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعملهای امور مالیاتی، بابت جریمه های سنگین از عدم ثبت درآمد های شهرداری، اقداماتی انجام شد، سامانه ممیزی املاک در منطقه چهار و نقاط ستادی، شهروندی و … راهاندازی شده و سامانه تسهیلات بانکی برای پرسنل نیز فعال شده و در سامانه همتا احکام به صورت یکپارچه بصورت الکترونیک صادر میشود.
یزدانی افزود: در راستای عدالت پرسنلی احکام جدید صادر و شفافیت در حوزهها، آموزش به ادمینها و بازرسی سازمان بازرسی انجام شده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت در ادامه گفت : در حوزه حمل و نقل، آرشیو بایگانی وجود نداشت که سامانهای برای آن انجام شد، صندوق قرضالحسنه شهرداری و سامانه سرای ۱۰ نیز راه اندازی شده است و برای معاونت شهرسازی و مدیریت بازرسی نیز شناسه شمس برای کلیه مکاتبات اداری به منظور اصالت نامه اضافه شده است، گواهی استاندارد امنیتی برای نخستین بار صادر شده و سامانه یکپارچه ثبت تسهیلات و جمع بندی صورت گرفته است.
یزدانی همچنین از راهاندازی سامانه صورت وضعیت پیمانکاران و پیادهسازی لایحههای نقشه، ارتقای میز رشت و سامانه جدید شفافیت که نمودار محور اطلاعات دقیق را ارائه میدهد، خبر داد و گفت :سامانه جامع منابع انسانی توسعه یافته و اضافهکار برای پرسنل به صورت سیستمی ثبت میشود.
ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان با اپلکیشن رشت من بدون نیاز به مراجعه حضوری
پرینترشت - گیل همتا - رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت (فاوا) گفت:ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند،بدهی عوارض نوسازی، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواست های ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک و با استفاده از اپلیکیشن “رشت من” ارائه می شود.
https://gilhamta.ir/?p=10044
برچسب ها
نوشته های مشابه
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Sunday, 24 November , 2024