به گزارش گیل همتا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ هادی حق‌شناس روز (یک‌شنبه) در دیدار با سید عبدالله ارجائی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه گیلان به ظرفی محدود با ورودی رو به افزایش تبدیل شده است، گفت: در حالی‌که حجم ورودی استان به‌ویژه در ایام پرتردد […]

به گزارش گیل همتا به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ هادی حق‌شناس روز (یک‌شنبه) در دیدار با سید عبدالله ارجائی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه گیلان به ظرفی محدود با ورودی رو به افزایش تبدیل شده است، گفت: در حالی‌که حجم ورودی استان به‌ویژه در ایام پرتردد رشد یافته، اما ظرفیت تخلیه و انتقال بار ترافیکی تقویت نشده است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین اعتبار پروژه‌های راه‌های اصلی و تملک اراضی اطراف فرودگاه، افزود: در صورت بروز پدیده‌هایی مانند بارش‌های شدید، برخی مناطق از جمله شهرستان تالش با خطر انسداد کامل مسیرهای ارتباطی مواجه می‌شوند که این مسئله نیازمند تدبیر فوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار اولویت‌بخشی به پروژه‌های راه‌سازی داخلی استان با هدف کاهش گره‌های ترافیکی شد و اظهار داشت: توسعه شبکه راه‌های داخلی می‌تواند بخشی از بار ترافیکی محورهای اصلی را به مسیرهای جایگزین منتقل کند.

حق‌شناس همچنین با اشاره به اهمیت کاهش بار ترافیکی مرکز استان، بر ضرورت اجرایی شدن هرچه سریع‌تر طرح رینگ رشت تأکید کرد و گفت: این طرح می‌تواند با ایجاد دسترسی‌های جدید و اتصال محورها، تردد درون‌شهری و برون‌شهری را تسهیل کرده و نقش مؤثری در توزیع بار ترافیکی داشته باشد.
وی همچنین توسعه باند فرودگاه سردار جنگل رشت را از دیگر پروژه های زیرساختی راهبردی در گیلان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از همه ظرفیت دستگاه های استانی به ویژه منطقه آزاد انزلی و تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت راه، زمینه اجرایی شدن طرح توسعه باند فرودگاه در اسرع وقت فراهم شود.

*توسعه راه های داخلی استان های شمالی متناسب با افزایش مبادی ورودی آن انجام نشده است

در این دیدار، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز با اشاره به تجربیات موفق برخی استان‌ها در جذب هدفمند اعتبارات از طریق تعامل مؤثر مدیران با نمایندگان، گفت: این الگو باید در گیلان نیز دنبال شود تا منابع محدود در پروژه‌های اولویت‌دار به کار گرفته شود.

عبدالله ارجائی با بیان اینکه در سالیان گذشته مبادی ورودی استان‌های شمالی افزایش یافته، افزود: اما متأسفانه توسعه راه‌های داخلی این استان‌ها متناسب با افزایش مبادی ورودی نبوده است.

در پایان این نشست مقرر شد پیگیری لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام راه‌سازی، تأمین اعتبار محورهای اصلی و تملک اراضی اطراف فرودگاه صورت گیرد.