رشت-گیل همتا-در دیداری مشترک بین دکتر فرید حبیبی رودسری مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان و دکتر فرشادنوروزپور سرپرست کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی بر لزوم تداوم پرداخت به موقع بدهی های سازمان به مراکز درمانی طرف قرارداد و تقویت همکاری های استراتژیک میان ستادمرکزی و استان تأکید شد.

به گزارش گیل همتا ؛ دکتر حبیبی رودسری در این نشست با اشاره به اهمیت افزایش اعتماد عمومی نسبت به جایگاه و عملکرد سازمان گفت: افزایش اعتماد عمومی به سازمان ، سنگ بنای تحقق عدالت اجتماعی و تضمین پایداری نظام بیمه ای کشور است چرا که ارتباط مستقیمی با مشارکت مردم در طرحهای بیمه ای و بهبود اوضاع مالی سازمان دارد لذا روابط عمومی سازمان با انعکاس صحیح و به موقع اقدامات و شفاف سازی عملکردها و نیز تعامل با رسانه ها نقش بسزایی را در اعتماد سازی ایفا می نماید.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه شفافیت مالی و پرداخت مطالبات، تقویت اعتماد و بهبود کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت گفت: الحمدلله با درایت مدیرعامل محترم سازمان و پرداخت مطالبات شرکای اجتماعی، گامی مهم در جهت افزایش رضایتمندی ذینفعان و بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیمه شدگان برداشته شده است گفت؛ امیدواریم این رویکرد مثبت در سال جدید تداوم یابد تا همکاری با مراکز درمانی تقویت شده و خدمات به بیمه شدگان، به ویژه در مناطق محروم استانها، ارتقا یابد.

دکتر حبیبی همچنین انعکاس گسترده خدمات قابل ارائه سازمان به بیمه شدگان بویژه در حوزه درمان را یکی دیگر از راههای جلب اعتماد عمومی دانست و افزود: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی اعم از بیمارستان ، درمانگاه ، پلی کلینیک و… دارد و خدمات سازمان در این حوزه بسیار گسترده و قابل رقابت با بخش خصوصی است، لذا گسترش اطلاع رسانی و تبیین خدمات ارائه شده، اهمیت ویژه ای در اغناء افکار عمومی و اعتمادسازی دارد.

وی افزود: این موضوعات بیانگر نقش راهبردی روابط عمومی و تعامل سازنده با رسانه ها در تقویت اعتماد عمومی است. رویکرد مبتنی بر شفافیت و ارتباطات دوسویه توسط تیم جدید روابط عمومی سازمان، همراه با برنامه های تدوین شده مبتنی بر مشارکت حداکثری ذینفعان، نویدبخش افزایش اعتماد عمومی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی خواهد بود.

دکتر نوروزپور سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار با تأکید بر نقش روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی اعتمادساز میان سازمان و جامعه، اظهار داشت: کارکنان امروز تامین اجتماعی ممکن است در آینده به عنوان مستمری بگیر از خدمات همین سازمان استفاده کنند. این موضوع ضرورت نگاه بلندمدت و مسئولانه به تصمیمات مالی و خدماتی را پررنگ می کند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی: روابط عمومی با استفاده از ابزارهای دیجیتال، مدیریت بحرانها و انتشار پیامهای پیشگیرانه، به ویژه در دوران همه گیری کرونا، تلاش کرده تا شفافیت و اعتماد عمومی را حفظ نماید. همچنین، جمع آوری بازخوردهای مردمی و تحلیل نیازها، نقش کلیدی در اصلاح سیاستها و افزایش رضایتمندی ایفا می کنند.

دکتر نوروزپور تقویت همکاری های استانی با ستاد مرکزی را از اولویت های سالجاری دانست و تصریح کرد: گسترش تعاملات دیجیتال و برگزاری کمپین های آموزشی ویژه بیمه شدگان، در دستور کار این واحد قرار دارد تا آگاهی جامعه نسبت به حقوق بیمه ای و حمایت های اجتماعی افزایش یابد.