در سالهای اخیر شاهد بوده و هستیم که اخبار جعلی، موارد نفرت افکنی و اقدامات خشونتآمیز با شدت بسیار زیاد برای جامعه ایرانی به صورت هدفمند منتشر میشود.
صفحه های دروغ پراکن ضدانقلاب خارج نشین و نارسانههایی سفارشیکار، همیشه سعی در ایجاد خطای محاسباتی در ذهن مخاطب ایرانی داشته و دارند. رسانههایی که با برانگیختن احساسات جامعهی ایرانی خصوصاً جوانان و نوجوانان سعی در ایجاد ناامیدی، بالا بردن سطح خشونت و ایجاد شکاف اجتماعی در لایه های مختلف جامعه داشته و دارند و با اجرای عملّیات تأثیرگذاری سایبری بر افکار عمومی، مردم بالاخص جوانان و نوجوانان را مورد حملات شناختی قرار داده و میدهند.
یکی از معروفترین شگردهای این جنگ شناختی، اجاره انسان رسانههاست. جنگ شناختی نیازمند دفاع شناختی و مطالعه شناختی است و دشمن میخواهد به وسیله آن امیدها و ایمانها را ضعیف کند و بهترین راه مقابله با آن روایتگری از جنس واقعیت و امید در قالب راهیان پیشرفت است.
راویان پیشرفت یکی از ابتکارات ملی بسیج در این برهه از زمان بوده که پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر امیدآفرینی در جامعه و به ویژه برای جوانان طراحی و اجرا شده است.
هدف از اجرای طرح راویان پیشرفت امید آفرینی، خودباوری، تقویت اراده برای ساخت ایران قوی است که نظاره گری دستاوردها در قالب یک روایت درست و جامع سبب می شود شناخت اقشار مختلف نسبت به جایگاه کشورمان در منطقه و دنیای کنونی عمیقتر شود.
نکته قابل توجه در طرح اردوهای راویان پیشرفت ،سیر روایی دستاوردهای علمی، صنعتی، اقتصادی و … کشور بوده که در آن میتوان ضمن بازدید، از تغییرات و تحولات، بنبست شکنیها توسط مردمان این مرز و بوم و فراز و فرودهای رخ داده طی این ۴6 سال، سیر رشد شاخصها و پیشرفتهای حاصل شده را در قالب یک روایت جامع نظاره کرد.
وظیفه اصحاب رسانه در این تورها سنگین و سنگینتر میشود چرا که باید مساله امید آفرینی و مقابله با یاس آفرینی دشمن را ویژه تر دنبال کنند، امیدی که وجود دارد، اما این امید به آینده باید در بین نسل جوان تقویت شده و افزایش یابد.
در این بین حرکت در خور تحسین سازمان بسیج رسانه استان گیلان در برگزاری تور رسانهای و بازدید اصحاب رسانه استان از دستاوردهای اقتصادی، فرهنگی و … در راستای جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری و ارائه روایت واقعگرایانه و هنرمندانه از پیشرفتها و دستاوردهای کشور باعث معرفت افزایی، امیدآفرینی و تقویت خودباوری در کشور و استان میشود.
و اما یکی از مبانی و موضوعات اساسی در رابطه با اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور، موضوع حمایت از کالاهای داخلی و تولید ملی می باشد که علاوه بر توانمندسازی و خوداتکایی در رفع نیازها، زمینه ساز اشتغال، اقتصاد درون زا، کاهش آسیب پذیری و تهدیدات و همچنین خودکفایی می شود و این امر ضمن تقویت بنیان های اقتصادی جامعه و ارتقای سطح زندگی ، تهدیدات دشمنان را به فرصت های مناسب برای پیشرفت تبدیل می گرداند.
بیان رمز پیشرفت اقتصادی چنین است که نقش تولیدات در داخل کشور بسیار مهم و اساسی است و میتواند موجب رشد و رونق اقتصادی شود. حمایت از تولیدات داخلی در یک بازه زمانی مشخص سبب خواهد شد که افراد، خرید کالاو محصولات داخلی را در نظر بگیرند و به این ترتیب میتوانند در اقتصاد نیز کمک کننده باشند.
این بارمقصد بازدید خبرنگار گیلانی در قالب اردوی راویان پیشرفت و امید ، با هماهنگی سازمان بسیج رسانه و بسیج کارگران و کارخانجات استان گیلان؛ شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان بود …
شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان وابسته به شرکت صنایع شیر ایران درسال ۱۳۵۴ با آخرین تکنولوژی روز اروپا و با ظرفیت اسمی ۱۵۰ تن در روز در زمینی به مساحت 8/5 هکتار و با بیش از ۱۰۰۰۰متر مربع تاسیسات و زیر بنا در شهر صنعتی رشت احداث گردید .
هدف اولیه این شرکت ، تامین شیر مدارس بصورت بسته بندی استریل بوده که مواد اولیه آن از خارج تامین می گردید ، اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیرو سیاست گذاری های جهاد سازندگی تامین شیر خام و قطع وابستگی به خارج ، جزء الویت های اساسی قرار گرفته و در خردادماه ۱۳۶۷وبادریافت ۱۱تن شیرخام درروز ، راه اندازی وشروع به تولیدمحصولات لبنی نمود
این شرکت اکنون با تولید بیش از 60 نوع محصول لبنی و نوشیدنی بعنوان بزرگترین تولید کننده فراورده های شیری در استان گیلان بوده که از محصولات تولیدی این شرکت سایر استانهاو حتی کشورهای همجوار و کشورهای اروپایی نیز بهره مند می شوند
با توجه به اینکه صنایع شیر پگاه ایران از سال ۱۳۶۷ فعالیت خود را آغاز کرده و اینک صنعتی ۷۰ ساله است فقط در واحد گیلان ۲۲۲ نفر به طور مستقیم و ۲۶۰ نفر به طور غیرمستقیم فعالیت دارند.
در همان بدو ورود به کارخانه ؛ با استقبال گرم مدیریت و پرسنل زحمتکش شرکت شیر پگاه روبرو شدیم و آنچیزی که بیش از همه ذهن جستجوگر یک رسانه را در چنین محیط هایی قلقلک می دهد انعکاس واقعی شیوه های بهداشتی و سلامت کارخانه های فرآوری های لبنی است که به حق و انصاف می توانم بگویم رعایت مقررات بهداشتی و سلامت محور ، اعتبار صنعت لبنی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان است.
آنچه که مشاهده شد ؛ ترکیبی از پروتکل های بهداشتی و ایمنی دقیق با بهینه سازی مداوم فرآیند به طوراتوماتیک بود که در نهایت منجر به کیفیت ویژه ، ایمنی محصول و در آخر رضایتمندی و اعتماد مصرف کننده میشود.
صادرات دوغ گازدار پگاه به کشور کانادا
صادرات پنیر سیاهمزگی پگاه به کشور جمهوری آذربایجان
اخذ نشان ملی کیفیت استاندارد توسط شرکت شیر پگاه گیلان
مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه گیلان در جریان بازدید اصحاب رسانه گیلان ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و تاسیس هفتاد سالگی شرکت صنایع شیر ایران گفت:در حال حاضر شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان شرکت پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است ، ۶۹ درصد سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشور و ۲۹ درصد متعلق به مردم به عنوان سهام داران خرد است.
فرزاد کوه نژاد از دریافت حدود ۱۴۰ الی ۱۴۵ تن شیر بصورت روزانه توسط این شرکت خبر داد و گفت:بخش عمده شیر حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از استان گیلان و مابقی از استان های همجوار تامین می شود.
وی یادآور شد:با تاسیس شرکت کشت و صنعت پگاه در گیلان روزانه ۲۰ تا ۲۱ تن شیر از این شرکت تامین می شود و پیش بینی ها بر این است به تولید روزانه ۲۵ تن شیر تا پایان سال دست یابیم .
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان خاطرنشان کرد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان این افتخار را دارد که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد شیرهای استان را از دامداران خرد نیز دریافت کند تا دامداران نگرانی بابت عدم فروش شیر نداشته باشند .
وی با اشاره به اینکه ماهانه 100 الی 110 محصول به بازار عرضه میشود ، عنوان کرد: ما در حوزه محصول لبنی سلامت محور هستیم و بخش عمده محصولات ما در استان گیلان بفروش میرسد و بخش دیگر از جمله ماست ویژه خزر به استان های همجوار زنجان ، قزوین ، اردبیل ، آذربایجان غربی و شرقی و بخشی به تهران ارسال می شود.
مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه گیلان در خصوص صادرات محصولات این شرکت خاطرنشان کرد:شرکت پگاه گیلان تنها شرکتی است که توانسته محصول دوغ گازدار خود را هر سه ماه ، ۲۰ الی ۲۵ تن به کشور کانادا صادر کند و سهمی در بازار کشور کانادا داشته باشد.
وی از تولید ماهانه حدود ۱۰۰ تن خامه در شرکت شیرپاستوریزه پگاه گیلان خبر داد و گفت:این خامه تولیدی به کشورهای جمهوری آذربایجان ، عراق ، پاکستان و افغانستان صادر می شود.
کوه نژاد با بیان اینکه ماهانه ۲۰ الی ۲۵ تن پنیرسیاهمزگی با برند اختصاصی پگاه گیلان به کشور جمهوری آذربایجان صادر می شود ، خاطرنشان کرد:با کشورهای گرجستان و ترکمنستان نیز جهت صادرات پنیر سیاهمزگی رایزنی شده است.
مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با بیان اینکه صادرات به کشورهای دیگر از طریق شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران صورت می گیرد ، تصریح کرد: صادرات به کشورهای کانادا ، عراق ، افغانستان از طریق شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه این شرکت بصورت ماهانه ۲۲۰ تن پنیر در سطح استان به فروش می رساند ، خاطرنشان کرد:شرکت شیرپاستوریزه پگاه گیلان به یکی از قطب های تولید پنیر در صنایع شیر تبدیل شده است.
کوه نژاد از سرمایه گذاری در راستای احداث سردخانه در شرکت شیرپاستوریزه پگاه گیلان خبر داد و افزود:تا سال گذشته سردخانه این شرکت بصورت اجاره ای بود با سرمایه گذاری ، سردخانه ۲۰۰ تنی زیر صفر در جوار شرکت بمنظور حفظ سلامت محصولات احداث شد .
وی یکی ازافتخارات شرکت شیر پگاه گیلان را کسب شرکت های نمونه کشوری از لحاظ کیفی دانست و گفت: محصولات پگاه گیلان سلامت محور است و توسط ارگان های نظارتی کنتزل میشود.
رئیس بسیج رسانه گیلان نیز در این بازدید گفت : ما در یک هجمه رسانه ای و جنگ جهانی روایت ها قرار داریم و به گونه ای یک توپخانه رسانه ای علیه ایران توسط دشمنان به راه افتاده است و دشمن با روایت جعلی تلاش می کند که آورده جمهوری اسلامی ایران را طی 46 سال زیر سوال ببرد.
سرهنگ مهدی پارسا افزود: لذا با توجه به این هجمه رسانهای دشمن باید تمام تلاشمان را بکنیم تا با انعکاس واقعیت ها این حربه ها را خنثی کنیم.
وی بیان کرد: از اینرو ارودی راویان پیشرفت گیلان را با حضور فعالان رسانه ای استان تشکیل دادیم تا از اقدامات و پیشرفتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف از جمله صنعت بازدید کرده و این توانمندی ها را روایت کنند.
رئیس بسیج رسانه گیلان خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما آن است که امسال هزار نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای از شرکت ها و صنایع بازدید و با اقدامات و پیشرفتهای نظام در استان آشنا شوند که تاکنون ۵۰۰ نفر از این مراکز بازدید کردند.
و اما در پایان گزارشم انچه که باید اذعان کنم این است که کارخانه های فرآوری لبنیات با پیروی از شیوه های بهداشتی و سلامت محور میتوانند از تولید محصولات ایمن و باکیفیت اطمینان حاصل کنند و در عین حال شهرت خود را در بازار حفظ کنند. اجرای سیستم های قوی برای پاکیزگی، آموزش و رعایت مقررات نه تنها برای سلامت عمومی بلکه برای موفقیت و اعتبار صنعت لبنی به طور کلی ضروری است و در این بازدید به حق و انصاف کارخانه شیر پگاه گیلان نمره قابل قبولی را از خود ارائه داده است.
Tuesday, 1 April , 2025