رشت-گیل همتا:طرح معاینات دندانپزشکی ، غربالگری وشناسایی پوسیدگی دندان وبیماریهای دهان ودندان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با حضور 200 نفر از کارکنان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی اجرا شد.

به گزارش گیل همتا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، دکتر شادی دهقان زاده معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بهداشت دهان و دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود : عدم توجه به بهداشت دهان و دندان و همچنین عدم مراجعه به موقع به دندان پزشک، علاوه بر بروز درد دندان و از دست دادن دندان ها ، بار اقتصادی زیادی را نیز بر خانواده ها تحمیل خواهد کرد .

وی همچنین افزود: یکی از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و روانی کارکنان می¬باشد که یکی از حوزه¬های مرتبط با سلامت جسمانی در معاونت علوم پزشکی، با توجه به هزینه¬های بالای دندانپزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی دهان و دندان است.

معاونت علوم پزشکی واحد رشت خاطر نشان کرد: طرح سلامت دهان و دندان باعث ارتقای سلامت، کاهش نیاز به درمان های وسیع تر ، کاهش هزینه ها و تشخیص زود هنگام بیماری های دهان و دندان می شود. همچنین با توجه به اینکه تاثیر متقابل بیماری های دهان ودندان بر بیماری های قلب و عروق، دیابت دوران بارداری ، بیماری های مزمن انسدادی ریه و غیره نیاز به توجه و پیگیری درمان های مورد نیاز دندانپزشکی در مراحل اولیه بیماری با اهمیت می باشد.

دهقان زاده، تاکید کرد: معاونت علوم پزشکی واحد رشت برنامه غربالگری سلامت دهان و دندان کارمندان و اعضای هیات علمی واحد رشت را با حضور دو دندانپزشک، سه کارشناس و دو یونیت سیار دندانپزشکی اجرا کرد و با توجه به ارتقای سلامتی دهان و دندان در استان طی برنامه های آینده این طرح در واحد های دیگر استان نیز اجرا خواهد شد.