رشت-گیل همتا-سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت:روابط عمومی باید بتواند نقش دانشگاه را در جامعه به خوبی معرفی کند .

به گزارش گیل همتا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مدیران و مسئولین روابط عمومی واحد ها و مراکز آموزشی داشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و به همت اداره توانمند سازی این دانشگاه ، دوره خبرنویسی به میزبانی دانشگاه آزا داسلامی واحد رشت برگزار شد.

دکتر مجتبی ملکی چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این دوره ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات ، حوزه روابط عمومی را به عنوان زبان گویا و بازوان توانمند مدیران دانشگاه خواند وگفت: یک روابط عمومی خوب باید بتواند هم خوب بشنود، هم خوب ببیند و هم خوب گوش کند و رسالت خود در اطلاع رسانی را همراه با صداقت ، امانت داری و انتقال درست مطالب به خوبی ادا کند.

وی ادامه داد: پردازش و تحلیلگری در حوزه روابط عمومی بسیار مهم است و وقایع و رخدادهای زیادی را در محیط و فضای دانشگاه مشاهده می‌کنند و اگر نتوانند پردازش درستی از این وقایع داشته باشند، نمی‌توانند اطلاع رسانی مناسبی را انجام دهند بنابراین انتظاری که دانشگاه از حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی دارد آن است که وقایع و رخدادهای دانشگاه را به نحو احسن، تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند اطلاع رسانی درستی داشته باشند و طبیعتا اطلاع رسانی درست ، اطمینان‌ساز است و این اعتمادسازی و برندسازی بسیار مهم است.

ملکی چوبری با اشاره به نامگذاری سال و شعار دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید ، تصریح کرد: نام گذاری سال بنام ” سال جهش تولید با مشارکت مردم ” بوده و در این راستا، شعار دانشگاه آزاد اسلامی ، ” سکوی مولد دانایی به توانایی ” بوده که حوزه روابط عمومی باید بتواند با پر رنگ کردن این شعارها و ماموریت های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی ، نقش دانشگاه را در جامعه به خوبی معرفی کند و ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی امسال را در راستای شعارسال مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) ، سال سکوی مبدل دانایی به توانایی معرفی کرد و روابط عمومی باید در فضای دانشگاه آزاد اسلامی این دانش ، تعقل و خردی را که وجود دارد عرضه کند یعنی از این تفکر و دیدگاه در ماموریت ها و سیاست های کلان دانشگاه در راستای اشتغال زایی ،کارآفرینی و مهارت‌آفرینی پیاده سازی و استفاده کند .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ، افزود: بحث اقتصاد دانش بنیان و تنوع درآمدی یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی خیلی پررنگ شده که جزء ماموریت های دانشگاه است و یا در حوزه دانشکده گان و دانشکده‌های تعلیم و تربیت یکی از موضوعات مطرح دانشگاه است که روابط عمومی باید اراده را در مدیران استانی و واحدهای دانشگاهی ایجاد کنند بنابراین در راستای ماموریت‌های دانشگاه باید این اطلاع رسانی‌ها دقیق صورت گیرد.

ملکی چوبری ، برگزاری این گونه کارگاه ها را مفید خواند و بیان داشت: برگزاری این دوره ها بسیار مفید و مؤثر است و در راستای ارتقای دانش افزایی و مهارت کارکنان حوزه روابط عمومی مفید باشد و با تداوم دوره های تخصصی در این حوزه و با استفاده از اساتید مجرب و متخصص ، باعث ارتقای سواد رسانه‌ای در این حوزه شود. اگر ما حوزه روابط عمومی را در دانشگاه آزاد اسلامی یک حوزه تخصصی ببینیم ، باید این حوزه را تبدیل به حوزه‌ای کنیم مبتنی بر دانش تا به صورت علمی و آکادمیک بتواند کار خودش را انجام دهد.
این مقام مسئول تاکید کرد: روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت و جایگاه والایی دارد و خیلی از ماموریت‌های مهم مانند هدایت تحصیلی که یکی از ماموریت های بسیار حساس در دانشگاه است برعهده حوزه روابط عمومی است که یکی از ماموریت ها و یکی از برنامه های مهم دانشگاه است . در حوزه روابط عمومی باید از نیروهای متخصص ، کاربلد و پای کار ، متعهد و مجرب استفاده کرد تا بتوانند سیاست های دانشگاه را به خوبی و با درایت هر چه تمام تر، اطلاع رسانی کنند.

وی با بیان اینکه روابط عمومی در هر سیستم اداری به عنوان زبان گویای سازمان ها و نهاد هاست ، اذعان داشت: کارکنان روابط عمومی ها باید تعامل خوبی با رسانه ها و با جراید و خبرگزاری‌ها داشته باشند تا بتوانند اهداف و مأموریت‌هایی را که دانشگاه آزاد اسلامی به آنان ابلاغ کرد بتوانند به این اهداف برسند.

ملکی چوبری افزود: روابط عمومی ها نباید نگاه جزیره‌ای نسبت به دانشگاه داشته باشند، کل فرآیندها و ماموریت‌های دانشگاه باید اطلاع رسانی دقیق و به موقع شود و زحمات مدیران و افراد توانمندی که در دانشگاه در حال فعالیت هستند، ارزش آفرینی شده و معرفی شوند که این مهم از دیگر وظایف روابط عمومی است .

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ادامه این کارگاه ضمن تشکر از زحمات کارکنان روابط عمومی شاغل در دانشگاه ، با اهدای تقدیر نامه از آنان قدردانی کرد.