گیل همتا-2 و نیم هکتار زمین جدید به پارک علم و فناوری گیلان در دهکده فناوری و نوآوری فشتام اضافه شد.

به گزارش گیل همتا ،رییس پارک علم و فناوری گیلان گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده در سال گذشته؛ از سوی مدیریت امور اراضی استان؛ 2ونیم هکتار زمین به پارک علم و فناوری گیلان در راستای توسعه طرح‌های زیرساختی فناوری و دانش بنیان استان تخصیص یافته که بخشی از آن برای ایجاد زیرساخت‌های لازم دهکده فناوری و نوآوری فشتام در حال پیگیری است.

دکتر عبدالله حاتم زاده افزود: پارک علم و فناوری گیلان به شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور زمین به شکل اجاره واگذار می‌کند و تا کنون چندین شرکت فناور متقاضی دریافت زمین در این پارک هستند که میزان زمین واگذاری به هر یک از این شرکت‌ها بر اساس الگوی وزرات عتف خواهد بود.

وی افزود: این توسعه می‌تواند به بهبود زیست بوم کسب و کار فناورانه در استان و افزایش شاخص های مهم رشد تولید، مهار تورم و اشتغال آفرینی دانش آموختگان کمک کند.

وی با بیان کرد: اضافه شدن این مساحت به دهکده فناوری و نوآوری فشتام امکان استفاده از امکانات زیرساخت موجود در این دهکده را برای توسعه و بهره برداری این زمین تسریع می کند و استقرار شرکت‌های خلاق و دانش بنیان در کنار یکدیگر می تواند یک بستر مناسبی را برای هم افزایی فناورانه و نوآورانه ایجاد ‌کند که خود سبب تولید ایده های جدیدی خواهد شد.