رشت - گیل همتا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، روابط عمومی را بازوی توانمند سازمان‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بمنظور عبور از پیچیدگی‌های این حوزه و انتقال مؤثر پیام‌ برشمرد.

به گزارش گیل همتا ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب‌دا)؛ دکتر سیّدعلی حزنی- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی، روابط عمومی را بازوی توانمند سازمان‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و درمانی بمنظور عبور از پیچیدگی‌های این حوزه و انتقال مؤثر پیام‌ برشمرد. متن پیام به شرح زیر است:
به نام خداوند بخشنده مهربان

افزایش اعتبار و اعتماد در حوزه‌ای حساس مانند مراقبت‌های بهداشتی و درمانی شهرت و اعتماد از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط عمومی به عنوان ابزاری قدرتمند برای شکل دادن به ادراک عمومی و ایجاد تصویری مثبت برای سازمان‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و درمانی عمل می‌کند.

روابط عمومی در سازمان‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و درمانی با به کارگیری روش‌های استراتژیک مانند مقالات رهبری فکری، بیانیه‌های مطبوعاتی و روابط رسانه‌ای، می‌توانند خود را به عنوان مرجع قابل اعتماد در زمینه‌های مربوطه معرفی کنند.

کمپین‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان نمودی از نقش مؤثر روابط عمومی در افزایش اعتبار و اعتماد در میان بیماران، سرمایه‌گذاران و سایر ذینفعان جامعه است.

روابط عمومی حوزه بهداشت و درمان در مدیریت بحران‌ها و مناقشات بخش سلامت با بحران‌ها و جنجال‌هایی که می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر افکار عمومی داشته باشد، نقش مهم و حیاتی دارد. از فراخوان برای شرکت در برنامه‌های ارتقای سلامت کشوری و محلی تا ارائه راه حل معضلات مختلف، مدیریت فعال روابط عمومی برای کاهش آسیب اعتبار و حفظ اعتماد عمومی به سازمان‌های ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی بسیار مهم است.

متخصصان روابط عمومی نقشی اساسی در مدیریت بحران دارند و پیام‌های به موقع و شفافی را بازتاب می‌دهند که نگرانی‌های عمومی را برطرف کرده و تعهد سازمان در مسئولیت‌پذیری را نشان می‌دهد.

با نظارت بر افکار عمومی و پاسخ سریع به مسائل، روابط عمومی تضمین می‌کند که سازمان‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و درمانی می‌توانند بحران‌ها را با کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری طی کنند.

روابط عمومی در بخش سلامت می‌تواند با استفاده از ارتباطات و داستان سرایی تاثیرگذار، حمایت عمومی را جلب کند، اقدامات تمام سازمان‌ها را بسیج و تغییرات مثبت ایجاد کند.

روابط عمومی با تقویت صدای بیماران و پزشکان و کارشناسان ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به سازمان‌ها کمک می کند تا تعاملات صحیح در سطح ملی و جهانی شکل گیرد.

روابط عمومی بستری را برای سازمان‌های ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، فراهم می‌کند تا خود به عنوان راهبران اصلی فکری در این حوزه تثبیت شوند.

روابط عمومی با استفاده از ابزارهایی مانند کنفرانس‌ها، سخنرانی و مصاحبه‌های تخصصی، بستری را فراهم می‌کند که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی تخصص، نوآوری‌ها و تحقیقات خود را به اشتراک بگذارند.

رهبری فکری نه تنها شهرت یک سازمان را بالا می‌برد، بلکه به جذب استعدادهای برتر، ایجاد مشارکت‌های استراتژیک و رشد کسب و کار کمک می کند. روابط عمومی در قرار دادن سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی به عنوان پیشرو در حوزه‌های تخصصی‌شان مؤثر است و آن‌ها را از رقبا متمایز می‌کند.

در بخش بهداشت، روابط عمومی به عنوان یک کاتالیزور برای موفقیت از طریق افزایش شهرت، مدیریت بحران‌ها، آموزش بیماران، تأثیرگذاری بر سیاست‌ها و ایجاد رهبری فکری عم

اینجانب به نوبه خود روز ارتباطات و روابط عمومی را بر فعالان این حوزه در بخش بهداشت و درمان به خصوص کارشناسان و مسئولان روابط عمومی خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با تلاش بی وقفه و شبانه‌روزی در انجام وظایف خود گام‌ برمی‌دارند را تبریک گفته و از خداوند متعال خواستارم تا توانی مضاعف به آنان دهد تا بتوانند در مسیر خود ثابت قدم و با انگیزه به فعالیت ادامه دهند.