گیل همتا-شهردار رشت در نشست خبری اختتامیه جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با اشاره به موضوعات پیرامون جشنواره فیلم کوتاه رشت گفت: آموزش زندگی شهروندی محور اصلی جشنواره فیلم کوتاه رشت بوده است.

به گزارش گیل همتا،رحیم شوقی با بیان اینکه رشت در همه بخش‌ها شهر اولین‌ها به شمار می‌رود، گفت: رشت در بخش فیلم و تئاتر سابقه تاریخی دارد و هنرمندان گیلانی در بخش‌های مختلف در کشور سرآمد هستند.

شهردار رشت با اشاره به قابلیت‌های این شهر در میزبانی جشنواره‌های مختلف بیان کرد: رشت توانمندی میزبانی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی را دارد.

ارسال ۱۸۴ فیلم به دبیرخانه جشنواره فیلم‌ کوتاه رشت

علی خانواده محجوب در این‌نشست اظهار کرد: تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری ۱۸۴ فیلم از ۱۲۲ فیلمساز از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پس داوری برترین‌های این جشنواره مشخص‌شدند که آئین اختتامیه آن روز پنج شنبه ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

دبیر دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با بیان اینکه شاید ۵ جشنواره فیلم در کشور دارای مجوز رسمی باشند که یکی از آنها جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت است، گفت: آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی ،شهروند و ارتقای فرهنگ شهروندی، شهروند و گردشگری شهری، شهروند و آسیب‌های اجتماع، شهروند و تحکیم بنیان خانواده و … تنها بخشی از موضوعات این جشنواره است.

محجوب با اشاره به جزئیات بیشتر از نحوه اکران فیلم جشنواره بیان کرد: در دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت، فیلم‌های بخش مسابقه در سینما سپیدرود رشت از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر اکران می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری باید جنبه عمومی داشته باشد

رضویان عضو شورای اسلامی رشت با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی و هنری باید عمومی شود، گفت: باید با تعریف سناریوهای جذاب و عامه پسند برای جشنواره‌های فرهنگی و هنری مخاطب افزایی کرد
عضو شورای شهر رشت:

تبیین توانمندی‌های شهری رشت از زبان هنر و رسانه در اولویت است

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر لزوم توجه اهالی هنر و رسانه به واکاوی قابلیت‌های شهری گفت: نشان دادن توانمندی‌های شهر با زبان هنر نگاه مدیریت شهری در رشت است.

رمضانی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله آموزش در حوزه شهرنشینی افزود: فیلم و هنر می‌تواند محور آموزش و فرهنگ سازی سرفصل‌های شهری قرار گیرد.