گیل همتا-سیدحسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت در صحن علنی شورا ضمن اعلام موافقت خود از طرح‌های میثاق گفت: انتظار دارم به موازات چنین لایحه خوبی لایحه‌ای برای ساخت شهر انسان محور نیز به شورا ارائه شود.

به گزارش گیل همتا به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سیدحسین رضویان عضو شورای اسلامی در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که با محوریت تصویب طرح‌های عمرانی میثاق برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه برای انجام پروژه‌های عمرانی در شهر رشت اشتیاق بسیار خوبی را دیدم و این انگیزه و خواست برای من ارزشمند است بنابراین از همه همکاران شورایی و شهردار شهر رشت قدردانی می‌کنم.

رضویان ادامه داد: در تمامی جلسات گذشته در قامت موافق طرح میثاق صحبت کرده‌ام و بخشی از این اتفاق را برای رشت سودمند می‌بینم زیرا که سال‌هاست در این شهر کار عمرانی این‌چنینی انجام نشده است.

عضو شورای شهر ابراز داشت: دیدگاه‌های پوزیتیوستی که مبتنی بر عدد در ساخت و ساز است زمانی در حکمرانی شکل می‌گیرد که تصمیم گیری تنها برآمده از روش‌های مهندسی باشد اما در حدود مدیریت شهری لازم است تا دیدگاه‌های علوم انسانی هم مد نظر قرار گیرد.

رضویان به شهر انسان محور به عنوان مفهومی که امروزه در دنیا فراگیر شده اشاره کرد و افزود: در شهر انسان محور از سیطره خودرو اجتناب می‌گردد در این باره گفته می‌شود که تولید راه‌های جدید سیطره اتومبیل در شهر تبعات خاص خویش را به همراه دارد به همین علت پیشنهاد می‌کنم اندیشه‌های دکتر کیافر استاد برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای دانشگاه کالیفرنیا مورد مطالعه قرار گیرد.

وی لزوم پرداخت به زمینه‌های ایجاد ترافیک و سنجش رفتار ترافیکی و بهره گیری از فناوری‌های نوین را متذکر شد و گفت: شهر رشت خاستگاه طبقه متوسط است و سرانه نخبگی و فرهمندی آن از میانه کشور بالاتر است به همین علت از شهردار رشت انتظار دارم در کنار چنین لایحه خوب و سودمندی که برای انجام کارهای عمرانی به شورا ارائه شده با احتساب اینکه پرسنل بسیار خوبی در واحد مطالعات و پژوهش شهرداری رشت مشغول به کار هستند لایحه دیگری هم در جهت تحقق شهر انسان محور به شورا تقدیم شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در پایان تصریح کرد: در شهر انسان محور تحقق کیفیت زندگی وضعیت بهتری دارد به طوری که وقتی یک شهروند رشتی در آن زندگی می‌کند از احساس آسایش، آرامش و لذت بیشتری برخوردار خواهد شد.