گیل همتا-شهرداری رشت در راستای ادامه رویکرد شفافیت، کلیاتی از نحوه هزینه‌کرد بودجه حوزه تشریفات و تبلیغات محیطی را ارائه میکند، زیرا معتقد است پاسخگویی مانند هر زمان دیگر مسیر قطعی مدیریت شهری می‌باشد.

به گزارش گیل همتا به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت – بنا بر رویکرد و اولویتهای مورد تاکید سید امیر حسین علوی شهردار رشت شفافیت و پاسخگویی مانند هر زمان دیگر مسیر و هدف قطعی مدیریت شهری می باشد.

در همین راستا و به جهت رفع ابهام در خصوص اعتبارات سرفصلهای تشریفات و تبلیغات محیطی در شهرداری قابل ذکر است که هزینه کردهای شهرداری در دو بخش تشریفات و تبلیغات محیطی شامل (ساخت کلیپ، تیزر، موشن، طراحی، چاپ و نصب بنر و اسپیس فریم) کاملا شفاف بوده وجهت اطلاع رسانی عموم شهروندان ارائه می گردد.

قابل ذکر است بودجه تشریفات شهرداری رشت معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان و هزینه تبلیغات محیطی هشتصد میلیون تومان بوده که از مجموع هزینه کل حوزه تبلیغات محیطی ۲۵ درصد مختص به ساخت تیزر و کلیپ به درخواست روابط عمومی شهرداری رشت بوده که تنها دو مورد از آن مربوط به کلیپ مناسبتی تبریک شهردار (۴ درصد) و سه مورد نیز ساخت کلیپ ویژه گزارش عملکرد شورای شهر رشت (۱۱ درصد) و مابقی موارد مربوط به موارد روتین حوزه روابط عمومی شامل گزارشهای عملکرد شهرداری و پروژه‌های عمرانی و موضوعات مناسبتی است.

در خصوص جزییات تبلیغات محیطی و نصب بنر در سطح شهر هم باید گفت که بخش اعظم آن مربوط به تبلیغات مناسبتی است که در طول سال اتفاق افتاده و بخشی هم بنرهای اطلاع رسانی پروژه‌های در حال اجرای شهرداری رشت هستند.

در حوزه اعتبارات سرفصل تشریفات نیز لازم به ذکر است که ۸۱ درصد آن مربوط به هزینه‌های پذیرایی و غذا و هدایای مدعوین در مراسمات مناسبتی بوده است.