رئیس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه این شهرستان ۷۵۰ رقبه وقفی دارد، گفت: ۸۵ درصد متصرفین موقوفات به تعهدات خود پایبند نیستند.

محمد پور پیر در نشست خبری با اصحاب رسانه به نقش پررنگ خبرنگاران در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: وقف یک احسان بی منت و یک خدمتگزاری ابدی است که هر فردی بدون هیچ چشم داشتی اموال خود را در اختیار افراد خاصی می‌گذارد.

وی به لزوم گسترش فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: واقف با وقف کردن اموال خود اسم و رسمش تا ابد ماندگار و از دیدگاه معنوی نیز پرونده اعمالش بسته نخواهد شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه این شهرستان ۷۵۰ رقبه وقفی دارد که از این تعداد ۱۶۰ رقبه فعال است، گفت: ۸۵ درصد متصرفین موقوفات به تعهدات پایبند نیستند.

وی با تاکید بر اینکه شفت ۲۰ موقوفه دارد که از این تعداد شش موقوفه بزرگ دارای سند مالکیت است، اضافه کرد: شهرستان شفت دارای ۱۵۲ مسجد و۳۲ بقعه است.

پور پیر در ادامه با اشاره به مرمت امامزاده اسحاق افزود: با کمک خیرین و از عوائد بقعه و سایر منابع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه مرمت این امامزاده هزینه شده است.

وی اضافه کرد: اغتشاشگران با آتش زدن مساجد اصل نظام را نشانه گرفته‌اند و هیچگاه این عملشان قابل قبول نخواهد بود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شفت به ساماندهی و تشکیل هیئت امنای مساجد تحت عنوان پیر غلامان امنای این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: مساجد به سنگر مستحکم ارزش‌های دینی و اعتقادی و حضور روشنگرانه مردم تبدیل شده و قطعاً این حرکت می‌تواند به روشنگری و تبیین بسیاری از مسائل کمک کند.

نرجس غلامپور

  • نویسنده : نرجس غلام پور